~KENALAN SHHS~

16 April, 2009

Layan jer rrr...


Boringgggg... takder mood nak berceritaaa.....alih2 aku jumpa koleksi lama2 nih... korang baca jer r yerkk... dari takder paper langsung kann... huh... Layan jer rrr.....:-p

KOLEKSI LAWAK PECAH PERUT !!!

Lawak 1

Suami : Kenapa Sayang menangis?

Isteri : Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..

Suami :: Buku apa?

Isteri : Buku bank abanglah..


Lawak 2

Pada satu petang, si ibu membawa anaknye berusia 4 thn bersiar2 menaiki kete. Dlm perjalanan si ibu membunyikan hon.

Anak : Naper ibu bunyikan hon & saper org tu?

Ibu : Tu sedara kiter, kenalah hormat.

Dlm perjalanan mereka seterusnya mereka terserempak dgn seekor lembu yg nak melintas lalu si ibu membunyikan hon.

Anak : Itupun sedara kiter jugak ke?


Lawak 3

Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.

budak : derma ape bang?

lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan?

budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.

lelaki : ?????


Lawak 4

Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.

Farid : Mengapa?

Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya.

Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.

Siti : Erkkkkkk........ Benci .........


Lawak 5

3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti.

Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga !!!


Lawak 6

Ada 3 sekawan bernama Gaduh, Gila & Bendul. Ditakdirkan Gaduh hilang. Bendul pun membuat laporan polis.

Bendul : Encik, I nak cari Gaduh.

Polis : Isk.. apa?? U ni Gila ke ?

Bendul : Uik mana Encik tahu kawan I Gila ?

Polis : Adoi. apa la si Bendul ni nak ?

Bendul : I mmg Bendul. Tapi saya nak cari Gaduh !

Polis : .@%


Lawak 7

Dalam kebun ada bermacam buah, tiba2 kebun tu terbakar; semua buah2an musnah kecuali 2 buah je yang terselamat.. buah ape ek?

1. buah cempedak = diluar pagar

2. buah keranji = didalam perahu,dah dibawa belayar... jgn marah haaaa....


MALAM JUMAAT

Malam itu malam Jumaat. Kassim ingin beristirahat awal bersama isterinya, dia fikir dia akan dapat banyak ganjaran jika berbuat begini. Ganjaran paling nyata ialah hakikat dia kini sudah mempunyai lapan orang anak: empat daripada mereka masih kecil lagi. Yang bongsu masih lagi menyusu

"Malam ini kita tidur awal. Malam jumaat" kata Kasim pada Ani, isterinnya yang sedang menyusu anak bongsu mereka

" Tak boleh bang. Sebab anak anak kita masih belum tidur, nanti saya tidur kan mereka dulu"

" Baiklah awak uruskan mereka. Abang akan ke bilik sebelah membaca Al-quran" balas Kassim, sambil ke bilik air mengambil wudhuk, setelah mendapat kan songkok. Kitab al-quran dan meminum seteguk air sejuk Kassim bersedia untuk memulakan kerja ibadahnya?

"BISMILLAHHIRROHMANNIRROHIM"

" Bang anak? Anak dah tidur" Terkejut Kassim mendengar suara Ani yang membawa khabar baik kepadannya dalam jangkamasa yang begitu singkat

" SODAQALLAHULAZEEM "

Tu lah dahsyat nya malam Jumaat......


p/s : sekadar berkongsi koleksi......

3 UNTUKKU:

izman said...

walaupun dah baca sblm ni, aku tetap tergelak bsar baca, terutama bab penangan malam jumaat tu.

LoVEaQshA said...

kakakaka..lawaknyer..
Yg plg lawak kuren ajar mlm jumt tue..
Ish apa pnyer kaumla nie???

Fadh said...

ha ha ha lawak lawak he he he

~TDD~